torsdag 17 juni 2010

Nackspärr och Sailor Warden

Det började redan i tisdags då nacken kändes lite stel, men igår gjorde det så ont att jag inte kunde göra något vettigt överhuvudtaget. Den största delen av dagen satt jag bara i soffan och försökte ge nacken så mycket stöd som möjligt samtidigt som jag försökte sitta någorlunda bekvämt.
Egentligen skulle jag ha varit med när min brorson tog studenten men då sov jag istället.
Såå... Grattis i efterskott? ^^;
Men idag är det mycket bättre, och tur är väl det för jag ska klippa mig senare i eftermiddag. :)

Råkade få reda på att BioWare och Funimation Entertainment går ihop för att göra en anime-långfilm baserad på Dragon Age!
Hmm, det kan gå hur som helst.
Efter att ha läst på några forum kan jag konstatera att dem flesta som är negativa till projektet är personer som bara sett animeer där karaktärerna har stora ögon och pastellfärgat hår. Jag däremot, som vet att det finns mer än Tokyo Mew Mew och Pretty Cure, antar att det blir en mer vuxen stil.
Drömmen vore om aimo fick stå för karaktärsdesignen, åtminstone om dem använder karaktärerna ifrån spelet. Hon är så bra!


Not my problem - av aimo

"It's not easy leading a goody-two-shoes party when a certain member doesn't think altruism is worth her while..."


Fast jag hoppas att dem inte följer storyn i spelet, och om dem ändå bestämmer sig för att göra det så hoppas jag att dem utelämnar den egna karaktären. Det skulle bara kännas orättvist mot alla "origins" som inte får vara med. Det bästa vore en ny historia men med cameos av dem kända karaktärerna.
Och för att behålla den rätta "Dragon Age"-känslan tycker jag att David Gaider, och alla andra som jobbat på historierna i Dragon Age, gör historien i filmen.

Men men, väldigt lite är känt än så länge. Filmen planeras till 2011 och kommer att släppas på DVD direkt. Hur den än blir kommer jag antagligen ändå att köpa den som den "Dragon Age"-slav jag är. :P


See ya warden cowboy!

Inga kommentarer: