lördag 1 mars 2008

Top 10 i ... halv fyra

På lördagsmornar händer det att jag slår på MTV lagom till Top 10 i 10, där folk alltså kan skicka in sina egna top 10 listor på ett särskilt tema. Det kan vara en viss musikstil, ett band, låtar som handlar om kärlek osv.

Idag var temat: Animationer!

Man kan lätt säga att jag hade vissa förväntningar. Om inte Gorillaz eller Daft Punk hade varit med på listan hade det nog blivit ett antal svordomar och funderingar på vilket berg människan hade gömt sig under de senaste 10 åren. Men det var inget att oroa sig för, dem var med.
Resten av listan däremot var ganska dålig. När en låt ifrån Scooby Doo filmen fick vara med bara för att den extremt fula dataanimerade Scooby dök upp i videon så höll det inte längre. Jag var tvungen att göra en egen lista.

Och här kommer den!

10. Scissor Sisters - Mary
- En mysig låt, där det egentligen bara är den sista minuten som är tecknad, men det räknas ändå!

9. Lemon Demon - Geeks in Love
- Ett gränsfall kanske? Alla behöver vi lite Geeklove ibland! <3

8. A-ha - Take on me
- Den mest självklara videon av dem alla. Jag minns fortfarande hur lycklig jag blev över den första gången jag såg den (jag var väl någonstans mellan 9-12 år då).

7. Teddybears STHLM feat. Thomas Rusiak - Rock'n'Roll Highschool
- Mmmm, pixelly *dregel*

6. Justice - D.A.N.C.E
- Såg den på MTV för första gången bara några veckor sedan. Då bidde jag så glad av den att jag var tvungen att skicka den till alla mina vänner!

5. Junior Senior - Move your feet
- Ännu fler pixlar. Till mina vänner i rollspelsgruppen vill jag uppmärksamma vad som händer mellan 1:30-1:35 i videon. O_O

4. Gnarles Barkley - Crazy
- Videon föll jag för med en gång, låten däremot tog några veckor innan jag verkligen började gilla den.

3. Linkin Park - Breaking the habit
- Mysigt mörk och deprimerande, precis så som jag vill ha mina Linkin Park videor.

2. Gorillaz - 19-2000 (soulchild-remix)
- Jag är trött på alla listor där man bara har "Clint Eastwood" eller "Feel Good Inc." med Gorillaz, därför valde jag den här istället. Älgar är för övrigt söta.

Och på första plats med motiveringen:
"Det behövs ingen motivering, det är Leiji Matsumoto, dammit!"

1- Daft Punk - Voyager




See ya space cowboy!

Inga kommentarer: