fredag 28 mars 2008

Den nya Martha Stewart

Jag vet inte vad som flög i mig, men i måndags så började jag riva ut saker ur garderoben. Golvet blev fullt med lådor, mattor och saker jag aldrig sett förut och efter ett tag förstod jag att jag inte tänkte sluta.

Vårstädningen hade börjat.

Det blev verkligen grundligt gjort också. Garderober, förrådet, skrivbordslådor, köksskåp, städskrubben, ALLA ställen där vi bara tryckt in lådor, kassar och annat för att slippa se det.

Så under de senaste fyra dagarna har vi fått ihop så mycket skit att jag inte trodde det var sant. Det jag blev mest förvånad över vad allt som egentligen bara var skräp men som vi av någon anledning ändå sparat på. Fast med tanke på att både jag och min hane har väldigt svårt att slänga saker så är det väl inte så underligt =_=;;

Imorgon blir alltså den sista städ-dagen. Föräldrarna har lovat att skjutsa vårt sopberg ner till återvinningshuset så vi slipper springa fram-och-tillbaka och släpa allt över parkeringen. Sedan ska vi åka till kupan med 2 kassar kläder och en låda diverse och se ifall dem vill ha det. När det är färdigt ska vi "vanligt"-städa: damma, dammsuga, skura golven och vid 4-tiden har vi tvättstugan.

Måste säga att jag känner mig jävligt duktig. Det som är lite synd är att ingen kommer att se någon skillnad eftersom det är i lådor, garderober osv som den största förändringen har skett.


Oh well.

Inga kommentarer: