fredag 15 oktober 2010

All to Myself

När husse är på jobbet och hunden sover får man passa på att sitta vid datorn. ;)

Den senaste tiden har det ändå varit svårt att hitta tid för att blogga, men idag har jag ett väldigt viktigt uppdrag.
Idag är det biopremiär för M. Night Shyamalans tolkning av serien Avatar: The Last Airbender. Vad ni än gör: spara era pengar och strunta i att se den!

Jag älskar de 3 säsongerna av den tecknade serien ifrån Nickelodeon. Karaktärerna, storyn, stilen, röstskådespelarna, allt var över förväntan bra när jag såg dem första episoderna och det blev bara bättre i de senare säsongerna. Och jag måste erkänna att jag fortfarande är en "Zutarian"... ^^;
Mako som Uncle Iroh var bäst och jag har stor respekt för Bradley Dee Baker som gjorde rösterna åt både Appa och Momo.
Behöver jag påpeka att jag såg hela serien på engelska? Inga jävla "luftbändare" här inte! >:P

Om ni ändå känner att ni måste plåga er igenom hela säsong 1 på 1h 43minuter, komplett med dåliga barnskådespelare och snopphår, visst!

Själv tänker jag vänta på den tecknade uppföljaren: "Avatar: Legend of Korra" som ser väääldigt mycket bättre ut än Shyamalama-ding-dongs styckning.




På tal om att byta samtalsämne så ska Bentley få träffa sin mamma, tant och syster för första gången på 7 veckor imorgon. Det ska bli intressant att se hur de kommer överens. :)

Var det inte något mer som jag skulle berätta?
Ja ja, det kommer jag nog på så småningom! ;)


See ya space cowboy!

Inga kommentarer: