tisdag 26 oktober 2010

Alive With The Glory of Love

Idag höll på att bli en skitdag.

Förmiddagen var helt okej. Jag och Bentley fick komma ut till Tvärskog där han ville vara ute hela tiden ifall hans kompisar Allan och Otto skulle råka komma förbi. Det var jättefint väder och alla pysslade med Bentley så jag fick vila lite.

Men på eftermiddagen skulle vi över till Öland för att besöka veterinären. Bentley har nämligen under en ganska lång tid fått små vårtor på magen och i söndags fick han röda utslag och ynkade sig, så vi tyckte att det var lika bra att kolla upp det.
Veterinären sa att det var vanligt med sådana utslag på valpar, t.ex när man byter foder och om dem är "low-riders" som Bentley är. Så nu ska han gå på penicillin i ca två veckor och få magen smörjd med en salva.

Jätteskönt att veta att det inte är något farligt - inte så kul för plånboken. Men men, vad gör man inte för att ens lilla voffsing ska må bra. ;)

När jag sedan kom hem så hoppades jag på ett paket-avi ifrån Slöjd-Detaljer, men ack, det hade fortfarande inte kommit.

Jag var i alla fall tvungen att ringa till Fredde och be honom köpa fil (till Bentley) på vägen hem.
När jag lyfte på luren hördes den vanliga tonen, men när jag slog in den första siffran hände inget. Jag slog in hela nummret, fortfarande samma konstanta ton.
... >_<¤
Jag hade kanske inte blivit så förvånad för en vecka sedan, men sedan dess har vi köpt en ny telefon och den har alltså bestämt sig för att sluta fungera.
Just. I. Dag!

Så jag fick langa fram min uråldriga, kinkiga mobil, som i 8 fall av 10 inte startar bara för att. Men idag hade jag tur för den var på bra humör.
Jag förklarade för Fredde att telefonen var död och att han behövde köpa fil på hemvägen.
Lite förvånat undrade han om inte jag kunde åka med mina föräldrar när dem ändå skjutsade hem mig och jag svarade att jag redan var hemma och att dem precis åkt.
"Ojdå. Jag kanske skulle sagt något tidigare. Jag har fått SMS-avi för ditt paket idag."
Vad i...! Jag lämnade inte något mobilnummer just för att jag skulle få en post-avi, hur har dem då fått tag på Freddes nummer?! Med andra ord måste jag ha Freddes mobil för att ens få hämta ut paketet, vilket begränsar tiderna då jag kan hämta det.

Jag var trött, smågrinig och lite arg när jag sedan ringde till Tvärskog för att berätta om telefon, paket och allt. Mamma provade att ringa upp den fasta telefonen och samtalet gick fram, fast det lät som om en groda satt och kväkte i luren med jämna mellanrum, så hon fick ringa till mobilen istället.

Och, kort version, vi löste det. Allt.
Snart kommer Fredde hem med fil. Sedan kommer pappa och då tar jag Freddes mobil och åker och hämtar ut paketet. Ikväll ska jag laga mat, duscha och sedan sova i en nybäddad säng. Imorgon, när det ska regna och när hunden sover, ska jag virka amigurumis och pyssla tills fingrarna blöder! XD

Medan jag väntar på att gubbarna ska komma sitter jag och lyssnar på musik som gör mig glad, och Bentley sussar sött just nu.
Det har varit en lång dag både för matte och vovve. <:)


See ya afternoon cowboy!

Edit:
Fredde kom just hem med fikabröd, dessutom konstaterade han att telefonen var inställd på högtalarfunktion, som han fixade med ett knapptryck, så nu funkar den igen!
Och han berättade att han får långhelg då han är ledig på torsdag och fredag! :D

Inga kommentarer: