fredag 13 juni 2008

Lite deppigt i studenttiderna

Jag tog aldrig studenten. Jag har gymnasiekompetens fast jag gick aldrig någon riktig linje. De första två åren läste jag på distans i Torsås och resten av min utbildning gjorde jag färdig på Högalids folkhögskola. Därför undrar jag ibland om jag har gått miste om något? Även om jag nästan alltid kommer fram till att "Näe, det är inget märkvärdigt" så känns det lite tungt när man ser ballongerna utanför husen eller när en traktor kör förbi med en massa glada studenter i vagnen bakom.

Studentbalen hade nog inte varit någon höjdare iofs med tanke på min figur. Och det blir ju inte bättre av att Wiiboarden säger att man är sjukligt fet heller. Första veckan med WiiFit har pendlat mellan plus/minus 1 kg men så har jag ju inte ansträngt mig särskilt mycket heller. Det blir ännu en sak att ta tag i. *Suck*

Kreativiteten har i alla fall hållt sig kvar och jag har lyckats få fram 5 sommriga bilder med några av mina rollspelskaraktärer!
Jag har funderat på att försöka sälja några kopior av dem här på bloggen... men självklart var jag tvungen att gå in på DeviantArt och få det sista av mitt självförtroende helt krossat (jag är ingenting jämfört med dem på DA).

Nu får ni ursäkta mig men jag ska gräva ner mig ett tag.


mummel mummel *snyft*...

1 kommentar:

Anonym sa...

Gymnasietiden var på många sätt den bästa tiden i mitt liv, men själva studentdagen var inte så märkvärdig som jag hade trott. Man går alltid miste om något, vilka val man än gör.

Det värsta som kan hända om du försöker sälja bilderna är att du inte säljer en enda - vilket är exakt vad som händer om du inte försöker sälja dem. Så om det inte kostar en massa tid eller pengar att lägga upp dem till försäljning, har du ju inget att förlora. Och om du ska jämföra dig med de bästa på DeviantArt, måste du jämföra dig med de sämsta också.

Men jag känner ungefär samma sak inför mina chanser att få ett jobb jag trivs med, efter att jag kollade annonser på nätet igår...