torsdag 29 maj 2008

Det är inte lätt att vara kåt.

I lördags kväll började vår minsting Ninja att löpa.

Detta uttryckte hon mitt under Rysslands bidrag i ESC genom att skrika högt och kela hårt med allt och alla hon kom i kontakt med. Under poängutdelningen satt jag i köket och försökte lugna ner henne, så jag hörde bara hur Björn Gustavsson lite tafatt delade ut poängen (sen såg jag reprisen dagen efter iof).

Egentligen skulle jag ha skrivit om detta redan i söndags, men jag orkade inte. Ärligt talat är det inte mycket jag har orkat göra under dessa dagar. Det var så illa att jag höll på att somna under teorilektionen i tisdags (pinsamt, pinsamt).

Nu börjar det i alla fall lugna ner sig och redan på onsdag nästa vecka ska vi åka över till Öland och låta dem ta stockarna på henne.

Den som det har varit mest synd om är ju ändå Ninja (och Peter som sov över hos oss i lördags och var tvungen att dela rum med Kåt-Fian. Förlåt igen!), särskilt då de andra katterna började tröttna på hennes eviga skrik och började förfölja henne och slå på henne.

Hela lägenheten har varit upp-och-ned! Men som sagt, det börjar bli bättre nu!

See ya space cowboy!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk inte på det - det var en bagatell jämfört med mina andra bekymmer nu, och jag kanske hade sovit lika dåligt om jag hade åkt hem. Jag kunde i alla fall glömma mina sorger och ha kul i lördags. ^_^