onsdag 18 juni 2008

Beach Galore!

Så här ligger det till.

Jag har kollat runt lite och kommit fram till att det blir billigast och enklast att sälja mina bilder själv, direkt ifrån min blogg. I början kommer det nog mest bli A4 format, men med tiden kanske jag till och med kan sälja vissa bilder som vykort eller almenackor (en lite dröm jag har haft ^^ ).
Dessa bilder kommer att säljas billigt, vi snackar mellan 20-100 kr + frakt, för det tycker jag att det kan vara värt. Jag är ingen konstnär, bara en "hobby-tecknare" utan jobb, men det vore trevligt om mina bilder åtminstone kunde underlätta lite i ekonomin under tiden.

I nuläget är färgpatronerna i skrivaren slut, så jag kan inte sälja några bilder än. De som är intresserade får gärna lämna en liten kommentar på inlägget (även ni utan blogg kan lämna kommentarer) så jag vet på ett ungefär hur många bilder jag måste vara beredd på att skriva ut. Jag meddelar här på bloggen när jag är redo att börja sälja, så håll utkik!


Nu till bilderna!

Alla bilder föreställer mina rollspelskaraktärer och deras vänner när de är nere på stranden och umgås. Vissa karaktärer har aldrig träffats tidigare (eftersom de kommer från olika RP-grupper) men de trivs tillsammans och har roligt ändå.



Amadeus m familj - "Promenad" ca pris: 20 kr




Hoshin och Locke - "Sol" ca pris: 20 kr



Mel och Korat - "Glass" ca pris: 20 kr



Kelsian och Flea - "Bad" ca pris: 20 kr



Navi och Arjuna - "Avkoppling" ca pris: 20 kr


Även om du inte köper några bilder hoppas jag att dem i alla fall har satt ett leende på dina läppar! :)


See ya space cowboy!

2 kommentarer:

Björn Brändewall sa...

Kan du inte färglägga strandbilden på Kotoe, Varen m fl? Den borde ju passa in perfekt bland dessa!

Sen tycker jag det var synd att deviantart inte verkade lönsamt för dig. Du hade nog fått mer exponering där än på denna blogg. If the customer can't find the product, the customer can't buy the product, y'know.

Enma sa...

På den bilden är det ju en massa karaktärer som inte tillhör mig och Kotoe är en direkt stöld (typ). Dessutom är den gammal.

Bilderna ska jag lägga ut på deviantart i alla fall, men när man bara tjänar ca 6 kr per bild känns det inte som att det är värt det.

Om jag däremot tjänar lite mer pengar här på bloggen så kanske jag kan skaffa ett "premium account" på DA och få hälften av vinsten! :)