lördag 28 november 2009

Jul, jul, strålande... gul?


TV:n har stått på hela dagen eftersom det är SvampBob Fyrkant-maraton på MTV. De firar visst att den lilla svampen som bor i en ananas på havets botten har funnits i 10 år.
Wow. o_O
Tiden flyger verkligen. Visserligen har jag inte haft någon koll på hur länge serien har hållt på, jag var nämligen inte så förtjust i SvampBob när det var nytt, det har liksom kommit på senare tiden (men så brukar jag vara lite negativ till allt nytt också).

Men men, det har även julpyntats lite under reklampauserna. I veckan har jag putsat färdigt fönsterna och idag åkte julgardinerna upp. Dessutom är adventsstjärnorna och -stakarna tända och lyser upp i mörkret. Och snart ska vi baka ut lussebullarna!
Vi lyckades få tag på saffran på Netto för "bara" 29kr påsen. Självklart gjorde ÖoB reklam för sin 20-kronorssaffran bara någon dag efter det, men det spelar ingen roll, bara jag får mina lussebullar. Yum yum! :P

Dessutom är jag klar med julklappsinköpen. Allt är efterskickat och ska nu bara komma fram. Det är nog första gången jag är färdig med inköpen redan i november och jag hoppades att det skulle minska stressen lite, men istället börjar jag stressa över att paketen kanske försvinner på posten eller på något sätt inte hinner hinna fram i tid.
Alltid är det nåt.

Nej, nu ska jag kolla lite till på SvampBob innan degen har jäst färdigt!


See ya sponge cowboy!

Inga kommentarer: