lördag 10 oktober 2009

Topp 10 favorit anime openings och endings - plats 5!

Nu när vi ändå har kommit halvvägs på listan (plats 5! Whohoo! XD ) tänkte jag att jag kanske skulle nämna något kort om serierna som låtarna tillhör, hur jag började kolla på dem eller nåt.

Opening:
Fruits Basket - "For Fruits Basket" av Ritsuko Okazaki



Under en ganska lång tid ville Björn att vi skulle se första episoden av Fruits Basket, men jag och Fredde var inte intresserade. Till slut lyckades han övertala oss och efter 25 minuter krävde vi att få se mer medan Björns entusiasm hade ersatts av ett "Meh". ;)
En väldigt vacker/rolig/sorglig serie som handlar om nyligen föräldralösa/hemlösa Tohru som hittar ett nytt hem hos familjen Sohma som bär på en stor hemlighet.
Mycket skratt och snyft utlovas!
Om man ska välja mellan animen och mangan rekommenderar jag definitivt animen.


Ending:
Maison Ikkoku - (#01 ed) "Ashita hareru ka" av Takao Kisugi



Än en gång hade Björn en serie han ville visa. Jag tyckte om den och såg mer, men nu var det länge sedan så jag kommer inte ihåg vilken episod jag var på ^^;
Godai har misslyckats att komma in på universitetet; två år på raken! Och enklare blir det inte av att dem han bor med alltid stör honom och att han är kär i hyresvärdinnan. Ska han någonsin komma in på universitetet och/eller avslöja sin kärlek till Kyoko? Se/Läs serien så får ni veta. :D
En långkörare av Rumiko Takahashi (Ranma½, Inu-Yasha) som jag uppskattar både som manga och anime.


See ya space cowboy!

Inga kommentarer: