tisdag 6 oktober 2009

Höstuppdatering

Hösten kom ganska exakt den första oktober, i alla fall tyckte jag det. Nu när det är kallare är det skönt att dra på sig sin långärmade favorittröja på dagen, tända värmeljus på kvällen och sova under vintertäcket på natten. Mys, mys.

Tomatplantorna har kommit in på den sista versen. Hittills har vi plockat in 39 tomater och även om de inte är lika stora som dem i affärerna så har de varit goda och vi har sparat en del pengar.
Om frosten skulle visa sig får vi ta in dem oranga tomaterna och hoppas att dem solmognar på fönsterbrädan, för det vore roligt att komma över 50 strecket (osanolikt, men man kan ju alltid hoppas).

I söndags blev det bullbak på den internationella "Kanelbullens Dag". Tycker egentligen inte om sådana där onödiga dagar som är skapade av den kommersiella marknaden bara för att de ska kunna sälja mer, men nu var det så att jag bestämt mig för att baka långt innan jag fick veta att det var bullens dag, så det så. :P


Så här fina blev de.

Någon dag borde jag uppdatera min DeviantArt sida =_=;
Saken är den att jag egentligen vill färglägga mina bilder innan jag lägger ut dem på DeviantArt men sånt tar tid och jag blir lätt trött i ryggen och kall om fingrarna om jag sitter vid datorn för länge. Oh well...

Nu har vi kommit halvvägs på opening/ending listan. Vad kan det vara för låtar som döljer sig på topp 5? Det får ni snart veta, håll ut bara! XD

Så länge får ni lyssna på Buck Tick som spelas flitigt på min mp3-spelare idag.

Buck Tick - Dress



See ya space cowboy!

Inga kommentarer: