onsdag 22 april 2009

Tradition, födelsedag och teori.

En ganska otrevlig tradition som har hållt i sig i 4 år är att jag alltid är sjuk på min födelsedag. Nu vill jag ju inte jinxa mig eller något sånt, men hittills mår jag prima. :)

Då blir man gammal imorgon. 23 på den 23:e. Mor och far kommer för att bli bjudna på tårta, och möjligtvis tittar moster och morbror förbi också. Vi får se hur det blir.


I fredags var jag för övrigt på den nya riskutbildningen (riskettan B).
Det kanske låter lite drygt men innan jag gick på den kändes det väldigt onödigt. Varför skulle jag som dricker ca 3 stycken 2,25% rekorderlig cider om året behöva lyssna på riskerna om alkohol i trafiken i 4 timmar?
Nu visade det sig att själva alkohol-biten var ganska liten. Vi pratade mer om trötthet och säkerhet, "vad gör man om någon som är full försöker köra därifrån?", skillnader på män och kvinnor i trafiken och om sunt förnuft.

Och självklart var skrämselpropagandan där. Bilolyckor, rattfulla förare som kör ihjäl sina syskon, mammor som pratar om sina förlorade söner.
När dem visade ett bildspel med totalkvaddade bilar till tonerna av "Tears in heaven" kändes det lite tungt eftersom mina tankar gick till högstadiet och min klasskompis begravning där den låten spelades. Sedan dog han ju i en bilolycka också vilket gjorde att det kändes ännu mer nära.

Hur som hur var det en bra kurs. Enda nackdelen var att jag inte sovit så bra under natten så jag satt med huvudvärk under nästan hela kursen och det släppte inte förrän sent på kvällen.


Snart kommer det nya bilder! Jag lovar! Faktum är ju att jag har gjort en massa bilder men vissa kan jag inte visa(eftersom dem innehåller hemligheter ifrån rollspelet osv) och andra vill jag färglägga först(och det tar tid =_=¤ ).

Så länge kan ni dregla över tårtan som jag ska göra imorgon. Jag gjorde en åt min mor när hon fyllde i januari och jag blev så nöjd att jag ville ha en själv.



Enjoy! ^^

Inga kommentarer: