torsdag 23 april 2009

Bööthdej.

Så var man 23 år då. Jag har inte märkt någon större skillnad än, men jag kanske har för bråttom. Imorgon märks det säkert. ;)

Av Fredde fick jag "Luminous Arc" till DS. Det är ett taktiskt, turbaserat, "anime"-aktigt spel a la "Final Fantasy Tactics" som hittills är väldigt roligt. Mor och far gav mig ett alldeles färskt tvättställ som dem inhandlat på IKEA innan dem kom, Ghibli-filmen "Porco Rosso" samt ett jättefint kort med pengar i. Det mesta kommer antagligen att gå till uppkörningen och räkningar, men jag ska försöka lägga undan lite så att jag kan köpa mig en manga eller två. ^^

Dagen till ära åkte vi på en liten utflykt till bilprovningen där föräldrarnas Saab skulle prövas. Eftersom jag inte minns att jag någonsin varit med på en bilprovning, och med tanke på att gubben har körkort och jag snart också kommer ha det, så ville vi följa med och titta hur det gick till.
Nu fattade jag ju ändå inte så mycket av vad kontrollanten kollade, eller hur han gjorde för att kolla det som skulle kollas, men det var ändå intressant att se hur det går till. Och samtidigt känns det ju bra att veta vad som väntar en när man själv skaffar bil en dag.
Saaben var i alla fall felfri, vilket gjorde att mamma och pappa var på extra gott humör. Det förtjänade dem, särskilt med tanke på att bilhelvetet bestämde sig för att paja kylaren i förra veckan. Men nu är den alltså i tipp-topp form! :)

Efter det åkte vi tillbaka till lägenheten och drack kaffe och åt tårta och snackade lite skit.

Sedan visade jag stolt upp hur mycket mina gurkplantor och tomatplantor har växt. Jag är lite orolig för morötterna eftersom dem är planterade i ca 1 cm jord, så snart börjar dem väl växa snett, men jag ska plantera om dem i en större låda så fort jag får tag på någon.
Det blir ett intressant experiment. Om jag lyckas få fram några grönsaker har vi gratis grönt under någon månad och skulle det inte bli något har det i alla fall varit roligt att pyssla med det.

Allt som allt var det en väldigt bra födelsedag. På söndag ska det firas igen, denna gång med rollspelsgänget. Då blir det rollspel, bullar och tacos. Good times! XD


See ya space cowboy!

2 kommentarer:

Björn Brändewall sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Björn Brändewall sa...

Själv planterade jag min balkonglåda för säsongen i söndags innan jag kom till er. Satte i min egen gamla halvätna basilikaplanta där, så får vi se om den och timjankrukan överlever. Annars får jag vänta på timjanfröna att växa till sig.