torsdag 31 december 2009

Inför 2010

Bloggarna har varit överösta av listor på det bästa si-och-så under 2000-2009. Själv har jag inte tänkt så mycket på åren som gått förrän för någon dag sedan, då det slog mig att 00-talet gjort mig till den jag är idag.

Största delen av mitt tonårsliv utspelade sig under 00-talet. Jag vantrivdes i skolan, förlorade kontakten med många av mina barndomsvänner, lärde känna dem som idag är mina bästa vänner och mitt enorma intresse för anime och manga väcktes.
Efter skolan började en tid av oro inför framtiden. Vad skulle jag jobba med? Och vad skulle jag utbilda mig till på gymnasiet? Efter en jäkla massa hattande hit-och-dit lyckades jag i alla fall få gymnasiebehörighet, men fortfarande inget jobb.
Jag blev tillsammans med världens underbaraste kille, flyttade ihop med honom vid en ålder av 18 år (och 11 månader), blev senare förlovade och har nu varit tillsammans i 5½ år.

Många fler saker har hänt, bra och dåliga, men jag ångrar ingenting. Om något inte hänt eller blivit annorlunda kanske jag inte hade varit på just den här platsen i mitt liv, just nu. Och även om vissa saker hade kunnat vara bättre så är utsikten ändå fantastisk.

2010 är tigerns år, mitt år, och det är precis vad jag kommer göra det till. Jag ogillar att lova saker men jag ska göra vad jag kan för att uppnå mina drömmar och mål, kanske inte just under 2010, men någonstans måste man ju börja. ;)


See ya next year, cowboy!

Inga kommentarer: