tisdag 21 juli 2009

Semester 2009

Sedan den 22 juni har vi(jag, Fredde och våra 3 katter) varit hos mina föräldrar i Tvärskog på semester, så det är därför jag inte har uppdaterat så mycket. Men sedan igår är vi hemma igen och nu är det dags för en uppdatering.
Eftersom det har hänt så mycket tyckte jag att det var bäst att ta det vecka för vecka.

Vecka 1

Vi tjuvstartade semestern på midsommarafton. Katterna fick hela bagageluckan för sig själva och det blev en fin liten kör av jamande från de små liven som inte är så förtjusta i bilresor. I vanlig ordning blev det en hel del morr, fräs, klo, och race när de tre stadsdamerna anlände på vischan bland bondkatterna och som vanligt lugnade det ned sig efter några dagar och de blev som en enda flock (även om vissa var lite hotfulla mot några av dem andra ibland).


Gurli tyckte att köksbordet var en perfekt plats att sola på på morgonen.

Väl i Tvärskog gick vi ut och plockade fläderblommor som vi skulle göra saft på. Det var dem finaste blomklasarna vi plockat på länge och så blev det en bytta saft i år också (fast det blev ju inte färdigt förrän 5 dagar senare).
På kvällen grillades det stek som var förkokt i lergryta, mammas hemgjorda potatissallad serverades och allt var väldigt gott! Yum yum!

Söndagen innan semestern började var vi i lägenheten och spelade Arkham Horror. Alla var med, till och med Basse, vilket bekräftade våra teorier om vad som är det bästa betet för att locka fram Basse, nämligen baconchips och Arkham Horror (med förutsättningen att han festar på fredagen istället för lördagen).
Det tog tid ock kraft ur oss och till sist vaknade guden. Min "one-man-army" dog precis innan striden vilket lämnade mig med min back-up karaktär som mest funkade som en cheerleader åt dem andra. De andra lyckades döda guden men det känns alltid som att det blir en mindre vinst om guden vaknar, även om man slår den, fast det kanske bara är jag som tycker så.

Dagen efter började semestern på allvar. Katterna hade vant sig och vi spenderade dem första dagarna med att plocka och äta jordgubbar, gå ut i det fina vädret och bara njuta.
Det är så en semester ska vara. :)

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: