torsdag 20 november 2008

Julstress.

Är det bara jag som tycker att den har kommit ovanligt tidigt i år? Fast på något vis känns den lite annorlunda.

I slutet på oktober börjar affärerna med sin julavdelning. Man rullar ögonen åt julchokladen och pepparkakorna. Ljusstakar, servetter och färggranna ljus kommer upp först och sedan följer omslagspapper och tomtar i november. Då börjar även julskyltningen och stadsdekorationerna komma på plats.
Det har varit som vanligt. Men vad händer på TV:n egentligen?

Under veckan har jag sett minst 5 barnprogramm med julanknytning. "That´s 70s Show" hade sitt julavsnitt i tisdags och idag var det "Desperate Housewifes" tur. På något vis känns det som att folk vill ha det hela överstökat redan i november så man slipper stressen under julhelgen och kan ta det lugnt istället.
Varför inte börja redan i september? Då är man nog så trött på det hela att man helt enkelt skiter i att fira jul.

Själv ska jag undvika att tänka på det för mycket innan första advent. Då ska jag starta min julstress! :)


See ya space cowboy!

Inga kommentarer: