onsdag 9 mars 2011

Merri Kurisumasu! :3

Idag kom min mest efterlängtade julklapp:


Dragon Age 2 - Special Edition


Releasen är inte förrän imorgon, men jag har installerat spelet och aktiverat extramaterialet så nu sitter jag och lyssnar på OSTn.

MEN, och det är ett ganska stort men, jag kommer inte börja spela DA2 än. Jag hade ju tänkt spela som Lokri (rogue/kastlös dvärg) men jag fick ett infall och började spela om min första karaktär Dwaenn (krigare/stads-alv). Det var några saker jag gjorde under första spelomgången som jag inte var helt nöjd med och eftersom det är hennes sparfil jag kommer föra över till DA2 så vill jag att allt ska vara rätt.
Men var lugna, jag meddelar när Dwaenns äventyr tar slut och Hawkes tar vid!
Mwoa ha ha!

Under tiden har jag planerat lite hur jag vill att min första Hawke ska vara.
(En del spoilers kan förekomma!)

För det första kommer jag nog inte att spela en manlig Hawke på ett bra tag eftersom hans voiceactor är Nicholas Boulton, som jag inte har någonting emot personligen, det är bara det att han gjorde även rösten som Vaughan i City-Elf Originen och... tja, han har samma "rape-voice" som jag associerat med Vaughan tidigare, så... Sorry. ^^;

Men, alltså, min första Hawke kommer heta Mirabelle och vara en magiker. Jag har en ganska bra ide om hur jag vill att hon ska se ut, men jag vill inte säga något bestämt förrän jag har sett vad det finns för alternativ.
Hon kommer att vara diplomatisk och hjälpsam och lite längre in i spelet hoppas jag att hon och DLC-karaktären Sebastian Vael kommer bli tillsammans.
När jag först kollade (för några veckor sedan) stod det inget om man kunde bli tillsammans med honom, så jag ställde in mig på att Mirabelle skulle bli tillsammans med Fenris. Men när jag tänkte mig hennes personlighet och dessutom fick veta att man visst kan vara i en relation med Sebastian (fast utan något snusk) så blev han det uppenbara valet.
Fenris ska dock inte må dåligt då jag redan planerat att min andra Hawke (kvinna/rogue) kommer bli tillsammans med honom!

Så är det!
Jag har inte mycket kvar på Origins nu och sedan blir det Awakening (som borde gå ganska fort). Med lite tur kan jag även spela "Golems of Amgarrak" och "Witch Hunt" innan jag börjar med DA2. Vi får helt enkelt se! ;P


See ya Grey Warden!

Inga kommentarer: